Mesut Özil, klar för Arsenal!

JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ JUST DENNA DAG! Det är en mening jag brukar köra med rätt ofta nuförtiden, sen jag var på Söderstadion och kikade på min första match med Bajen, då dom vann med 2-1. Precis så känns det nu, väntat så länge på just denna dag. 

Det här var precis vad vi behövde, en världsstjärna som kommer till oss, inte lämnar oss. Özil kommer ge hopp åt hela laget, en boost. Nästan samtliga spelare som är aktiva på Instagram/Twitter har hälsat honom välkommen. Det är inte direkt vad man kan säga om Real spelarna om Bales ankomst? Eller har jag fel? Ronaldo?

Alltså jag tror fortfarande jag drömmer, att Özil ska spela på Emirates, för Arsenal.. gråter floder inombords att det är 20 dagar kvar tills vi får se han på Emirates, vilket i-landsproblem..

Det jag kanske längtar mest efter, är att se firma Cazorla-Özil. Toppa det med ett femmannamittfält där Ramsey, Wilshere och Walcott kommer in och en våt dröm börjar komma smygandes. Få tillbaka Podolski, Arteta och Chamberlain och låt oss för en gångs skull hålla truppen skadefri så kan det här bli en väldigt rolig säsong.

Titta precis igenom en youtubevideo, som jag länka i facebookgruppen, där man ser vilka sagolika mackor Mesut levererar, Walcott dreglar nog lite när han ser det, Giroud likaså. Tror inte jag fattat än vilket kap vi gjort, att Bale skulle vara värd mer än det dubbla är ju rent ut sagt löjligt. Özil hade enligt någon statistik bäst procent på skapad målchans delat med hur många minuter man spelat, samt att han har gjort flest assist i dom fem största ligorna dom senaste tre säsongerna. Om man bortser från Ronaldo, så är Özil Real Madrids bästa spelare, eller va, hihi..


Han har även lämnat ett meddelande på sin Facebook, såhär skrev han ;

dear fans of real madrid,

thank you very much for three wonderful years with all of you. my time at real madrid was unique and special for me. sometimes things develop differently, than i would have expected them to a few days ago.
although I’m leaving real madrid I wish you and the team the very best for the future.

now I’m looking forward to my new club: THE GUNNERS!


Nu ska jag drömma om framgångar, snygga mål och snygga passningar, hoppas att frälsaren nu har anlänt. Att Özil kommer ha många framgånsrika säsonger i Gunners.

Once a Gunner, always a Gunner!

 

/Patrik




 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0