Omgång två närmar sig.

Hej gott folk! Som vanligt får jag börja med att tipsa om att jag är betydligt aktivare på min Arsenal-facebooksida där vi nu passerat 330 medlemmar. Bra jobbat! Facebook-gruppen hittar du här. Har nu även tagit in en kamrat till mig som admin, Per. Många som vilja bli admin, så när vi når 400 medlemmar så ska jag fundera på att ta in en till admin. Roligt med intresse iallafall. 

Klockan är nu 00.30 och det är alltså nu Torsdag, helgen närmar mig sig med stormsteg. Skolan är igång, sista året på gymnasiet är inlett och det känns grymt. Nästa år vid den här tiden så vet jag inte alls hur livet ser ut, flytta till London och följa Arsenal en säsong lockar faktiskt enormt. Fast lätt att det blir mycket snack och sen blir det ändå inget. Men ska faktiskt fundera på det ordentligt.

0-0 blev det i helgen mot Sunderland, min nya Gooner på tröjan Giroud missade matchens bästa läge i 82:a minuten, så synd att han inte fick sätta den i nät. Men tycker annars att det såg stabilt ut, förutom att vi måste få avsluten i mål, och inte runt målet. 

På Söndag väntar Stoke borta, att släppa ut glaslirare som Diaby och Gibbs på Brittania Stadium känns lite som att ha en med sig en Chiwawa på vargjakten. Stoke är ett vidrigt lag, speciellt på bortaplan. Ramsey blev förra säsongen utbuad av hemmafansen, varför kan man fråga sig? För att Shawcross tacklade sönder benet på honom i Februari året innan? Ja för det var ju Ramsey fel.. 

Flera minuter av matchen går åt att torka bollar till inkast, och för att kunna räkna inläggen krävs flera A4-papper. Det gäller att få in 1-0 tidigt, så dom måste anfalla. Då kan vi mycket väl vinna med ett par bollar, men så länge det står 0-0 så är nog Stoke det laget jag väljer sist att ha på andra sidan. (Av "skitlagen" då förstås). 

Santos har hamnat i rejält blåsväder efter ha kört förbi en polisbil i över 200 kilometer i timmen. Sen att han inte valde att stanna när dom körde efter gör ju inte saken bättre. Åtal kommer att väckas för vårdslöshet i trafiken och smitning från polisbil. Fälls Santos kan han dömas till två års fängelse. Så kan det gå, när inte haspen är på. Vi får se vart det hela slutar. 

Nu ska jag ta och släcka ner datan, puffa till kudden och samla krafter i en åtta-nio timmar. Skolan börjar 12.30 imorgon, score! 

Ha´de bra, och uppför er bättre än Joey Barton.

/Patrik
RSS 2.0