Dagen då Arsenal FC förändras.

God kväll på er gott folk! Det är nu 20 minuter kvar tills det är Fredag, klockan är alltså 23.40 och sängen väntar snart. Dock börjar jag få svårt att sova, för det är när jag vaknar imorgon bitti bara två dagar kvar tills det är dags för Premier Leagues sista omgång för den här säsongen. Arsenal ligger kvar på 3:e platsen, där vi har legat ett bra tag nu. Söndagens match kan komma att bli den viktigaste Gunners har spelat så länge jag har varit inbiten supporter iallafall. Det gäller på pappret en Champions League plats nästa säsong, men för Arsenal kan det komma att betyda så mycket mer.

Arsenals kapten heter Robin van Persie, han leder skytteligan på 31 mål på 37 matcher. Han stanna kvar när dom andra stjärnorna svek i somras, Cesc längtade hem till Spanien och Barca, och Nasri längtade efter oljepengar i Manchester. Men van Persie stannade kvar, och tog alltså över kaptensbindeln från Cesc Fábregas. Det är bara ett problem, eller det är två. Robin är 28 år, och han har bara ett år kvar på sitt kontrakt med Arsenal. Han kommer bara skriva ett till långt kontrakt i sin professionella fotbollskarriär, vilket betyder att han har ett stort beslut att fatta efter säsongen. Det enda han har vunnit är FA-cupen 2005, och då är van Persie en av världens i särklass bästa fotbollspelare. Så om Arsenal missar CL-spel nästa säsong och alltså tar ett steg bakåt i utvecklingen istället för att fortsätta stiga uppåt så förstår jag faktiskt honom om han väljer att lämna oss.

Det är då inte så konstigt att oron smyger sig på när Arsenal ska ut och slåss för tre otroligt viktiga poäng på Söndag. Vinner Tottenham så måste Arsenal också göra det, för att inte skicka iväg den där 3:e platsen till våra allra värsta rivaler. Det vi också gör är att vi troligen skickar iväg våran kapten, vår skyttekung och vår storstjärna. Sen kan vi också vinka hejdå till hissnande 400 miljoner kronor i intäkter för Champions League spel, då får vi istället nöja oss med Europa League spel. Då sjunker också vårat attraktionsvärde på spelarmarknaden, medans konkurrenternas värde stiger. 

Vi har redan fått klart dealen med Lukas Podolski, vilket innebär att mina två favoritforwards i hela världen kan spela på topp tillsammans i mitt favoritlag i hela världen nästa säsong, bara vi vinner på Söndag. Nu är det inte helt säkert att RvP stannar kvar även om vi kommer 3:a, men oddsen förrbättras avsevärt. 

Chelsea klarar en säsong utan CL-spel, då dom är ekonomiskt oberonde pga. av sina oljepengar, Newcastle nöjer sig med Europa League spel och Tottenham är Tottenham. Arsenal däremot, har bra med pengar, men inte obegränsat som City och Chelsea.

På Söndag vill jag inte se någon halvlat och oengagerad Aaron Ramsey springa och småjogga hemåt, en Gervinhos som skjuter på allt utom det han ska skjuta på, och jag vill inte se Szczesny tabba bort sig på linjen. Jag vill se van Persie göra mål, jag vill se Arsenal göra mål. Fler än West Bromwich, om det blir 6-5 eller 1-0 skiter jag bokstavligt talat fulltständigt i, men vi ska göra fler mål. Vi ska vinna detta, this is war! 

This is Arsenal!
THE OX
2012-05-11 @ 19:04:53

Riktigt sköööön blogg är taggad som fan tills på söndag, ARSENAL <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0