Vi skippar del 2!

Hej på er! Igår var det alltså dags för London vs Milano del 1. Hur det slutade tror jag dom flesta här inne redan vet, för det är rätt svårt att gå en dag utan se en löpsedel från Aftonbladet/Expressen eller se på Facebook/Twitter. Milan körde bokstavligt talat över oss, fyra baljor gick tillslut förbi Szczesny som man igår såg att han har en bit kvar till den absoluta toppen.

Jag trodde inte att Boateng skulle bli med, eftersom han vart skadad en tid. Men när startelvorna kom upp och han var från start vart jag genast rätt orolig, hade känt mig rätt lugn och säker tidigare på dagen. Bara för att man tänkte just den tanken så skulle ju karln dra till med ett av säsongens mål. Snyggt, men usch vad ont det gjorde att se. Sen vid 2-0 blir jag så arg på Sagna som bara kollar efter linjedomarens flagga eftersom han tyckte Zlatan var offside (vilket han var med minsta möjliga marginal). Nu är det dock lätt för oss att sitta såhär i efterhand och säga hur man ska göra och inte göra, och säga att han skulle sprungit vidare efter Zlatan direkt. Men är inte de det första man lär sig när man börjar spela fotboll i ungdomsåren? Att fortsätta spela tills domaren blåser?

Överlag så var det inte vår kväll, vårat spel fanns överhuvudtaget inte. Sen så hade vi absoluta alla marginaler emot oss, jag tänker på att Boatengs 1-0 gick in via ribban, 2-0 var offside, 3-0 så halkade Vermaelen och tappade markering, 4-0 är en tveksam straff som Szczesny styr in i mål. Känns rätt hårt när man ser saken ur det perspektivet.

Dock så ska man inte stå och klaga över det, Milan var klasser bättre men om vi hade kunnat få 3-1 istället för 4-0 så hade det åtminstone funnits en chans, för det gör det verkligen inte nu. Vid 3-1 så hade 2-0 på Emirates räckt till avancemang. Fansen hade åtminstone haft en liten tro innan matchen, nu kommer det kännas som en försäsongsmatch.

Det ska bli intressant att se hur det kommer att utveckla sig, ska Arsenal verkligen kräva 50-60 pund för en matchbiljett? Hur många kommer då gå på matchen? Jag tycker mest synd om dom stackarna som redan köpt biljetter till matchen, snacka om antiklimax.

Om det i dagsläget är sålt ungefär 15.000 biljetter, kommer verkligen någon mer att köpa en biljett? Ska Milanfans få köpa in sig på hemmasektionen för att fylla arenan eller? Men å andra sidan, vilka Milan fans åker till England för att titta på en match som redan är avgjord? Skulle jag bo i London skulle jag knappt gå på matchen om jag så fick biljetten, det kommer ju vara noll drag på läktaren.


Är det såhär Emirates Stadium kommer se ut 6 Mars?


Finns det något positivt att ta med sig eller åtminstone tänka på? Något positivt kan vi nog glömma, men det finns ju några saker som man kan tänka på och må lite bättre.

1, Gibbs gjorde comeback och vi fick äntligen spela med våran ordinarie backlinje. (Ja det gick ju bra.)

2, Vi kan nu lägga allt fokus på matcherna mot Tottenham och Liverpool som kommer, eftersom Milan-matchen knappt bör nämnas.

3, Vi kan göra ett ordentligt försök på FA-cup titeln, genom att börja med att slå ut Sunderland på Lördag kväll.

Som ni kanske ser så är det rätt skralt med positiva argument, men bättre än inget.

Jag har lovat att jag ska börja med spelarbetyg efter matcherna nu igen, men detta är ingen bra match att starta med. Bara Rosicky och Koscielny slipper betyget värdelös av startspelarna, möjligen van Persie också.



Matchen i FA-cupen på Lördag kommer jag tyvärr missa, då jag lovat bort mig till kamrater för festligheter. Men tänker följa matchen via mobilen och vid vinst så kommer det bli att rulla hatt hela natten lång. Vinner vi mot Sunderland tror jag stort på en final. Vad är det man brukar säga? Tredje Fjärde gången gillt, Arsenal har nämligen förlorat tre stycken finaler sedan vi vann FA-cupen 2005. Samtliga tre med 2-1 dessutom, komiskt.

Men vi får ta nya tag, sikta in oss på fjärdeplatsen i ligan och försöka gå långt i FA-cupen.

Arsenal til I die!
I`m Arsenal til I die!
I know I am, Im sure I am!
I`m Arsenal til I die!


/Patrik



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0