Nu fortsätter vi på denna väg!

Hallå gott folk! Det har stått stilla här på bloggen dom två senaste veckorna nu, vilket beror på att jag har varit i Spanien, och efter jag kommit hem har haft en hel del att göra i skolan. Men nu är jag tillbaka, och vilken comeback det blev. 7-1 blev det till Gunners, när gjorde Arsenal senast 7 mål i en match? Var det Slavia Prag matchen i CL för en 3-4 år sen eller? Rätta mig gärna.

82 sekunder skulle det ta innan van Persie målade för första gången idag, men efter det kom det som alltid kommer när man tittar på Gunners, brist på fokus. Istället för att göra 2-0 när man har 75% bollinnehav släpper man sakta, sakta in motståndarna i matchen, och 1-1 skulle också komma. Men det som skillde sig idag var att alla tydligen visste att Wengérs hårtorkar inte är att leka med, så 3-1 stod det istället när lagen gick till halvtidsvilan.

Eftersom Blackburn fick en spelare utvisad strax före halvtid så var det så gott som avgjort (aldrig avgjort när Arsenal spelar, läs: Newcastle 4-4, Liverpool 1-1) men 4-1 av Arteta, 5-1 av Chamberlain och det var klart. Det var en sån dag, när allt blev perfekt.

Rosicky visade att han är i mycket bättre form än Ramsey, Chamberlain visade att han är en startspelare under många år framöver, van Persie visade att han verkligen är den bästa just nu, Walcott visade att han är riktigt bra när han vill och Arteta visar hur viktigt hans lugna och perfekta passningsspel är. Kan fortsätta länge.

Nu ska vi dock inte tro att allt är guld och gröna skogar, det är en lång väg kvar till betyget godkänt och det finns ingen tid att ta det lugnt, bara att trumma på inför nästa match.

Sen kan jag inte få det att gå ihop att van Persie var med på plan i 90 min. Robin har alltid vart min favoritspelare i hela världen och kommer alltid vara det, så missuppfatta mig inte så, men med hans skadefacit borde han verkligen ha blivit utbytt efter han gjort sitt hattrick. Dessutom kunnat få lite behövlig och välförtjänad vila.

Men vilken spelare han är, tre mål, två assist. Han väggar bollen tillbaka till Henry som kan göra 7-1, inte alla spelare som skulle slå den passen istället för att ha chansen att bli fyramålsskytt. Vantastic!

Arsenal vinner iallafall med klara 7-1, vilket är det viktigaste.



Spelen på Svenska Spel gick dock inte lika bra, Stryktipset vart endast 8 rätt vilket får ses som ett större misslyckande än Fábregas frisyr som 17-åring.



Med dom orden tackar jag Arsenal för dagens underhållning, och hoppas på samma underhållning när Arsenal om 10 dagar stegar ut på San Siro.

Ha´de!

/Patrik






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0