Best Of You!

Det finns mycket här i livet som kommer och går. kompisar, flickvänner är två bra exempel. Något man inte kan lita på att alltid kommer att finnas kvar i ens liv. Sen finns det den där så löjliga fotbollen enligt många, som tar upp alldeles för mycket tid för att vara hälsosamt för en människa. Jag kan också säga att jag förstår dom människor som säger så, som situationen är för Arsenal nu t.ex. , Arsenal har spelat över 180 minuter utan ha gjort mål (0-4 Milan, 0-2 Sunderland.) Det är tre timmar, utan ett mål. Det man vill se när man tittar på fotboll, jag förstår dom människor som tycker fotbollsfans är rena idioter.

Men vad är det då som gör att man ändå sitter där varje helg och tittar på sitt kära lag? Genom all lycka, sorg, ilska och glädje? Gemenskapen ligger högt uppe på listan, den gemenskap som alla Arsenal-fans runt om i världen har. Den går inte att köpa på burk, den är unik. En gemenskap som jag tycker Liverpool-fansen också har något, men inte storlag som Man Utd och Chelsea på samma vis. Okej, nu vet jag att det här inte är sant, alla supportrar känner sig såklart hemma i sina egna lag. Men det är något med Arsenal ändå som det inte riktigt går att sätta fingret på.

Min kärlek till Arsenal kommer inte ändras om vi så vinner Champions League eller ramlar ner till Championship. Det är fortfarande samma lag som bär samma loga. Sen så kan diskutera vilket av dom alternativen som är roligast att titta på, men inte vilket av dom jag skulle kolla på. Jag kommer sitta varje Lördag eftermiddag och kolla på mitt Gunners, i vått och torrt kallas det.

På Söndag kommer vi spela en av säsongens i särklass viktigaste matcher, som vi dock säger om i stort sett alla matcher nuförtiden, men detta är derby mot dom som ligger ovanför oss i tabellen. Dessutom är det dom vita, Tottenham. Som läget är just nu ligger Spurs 10 poäng före oss i tabellen, och vid seger kan vi ju räkna rätt snabbt att dom kommer vara för långt upp för att kunnas jagas ikapp under slutspurten av serien. Men vid seger är vi nere på 7 poäng, och sätter oss även i ett bra läge för 4:e platsen.

Tyvärr tror jag att även om vi vinner på Söndag så kommer vi inte få fira någon St. Totteringshams Day denna säsong, då Tottenham är ett snepp för bra denna säsong. Sorgligt, men sant.


Nasri gjorde mål i samtliga tre matcher mot Tottenham förra säsongen.

Egentligen ska vi inte sikta på 3:e platsen, för då kommer vi bara bli ännu mer besvikna när säsongen ska sammanfattas. Om vi tar 4:e platsen ska vi vara nöjda, få starta om nästa säsong med en ny Champions League-biljett. För i år har vi inget slagkraftigt lag, vi kan jämföra ;

Fabregas > Arteta : Arteta är en mycket bra lagspelare, men han är ingen vidare bra spelfördelare. Han slår sina passningar till rätt address, men det är dom enkla passningarna. Fábregas gjorde ibland 2-3 gubbar och slog den där passningen som nådde fram med kirurgisk precesion. Mikel Arteta i all ära, men någon Cesc Fábregas är han inte.

Nasri > Gervinho : Smaksak, personligen tycker jag att Nasri har en högre toppnivå, men än lägre lägstanivå. Gervinho är mer jämn, och om man hellre vill ha det i sitt lag är som sagt, en smaksak.

Clichy > Santos : Även här en smaksak, Santos är bättre offensivt och Clichy bättre defensivt. Men overall så går jag hellre på Santos, känns snäppet bättre om du frågar mig.

Bendtner > Park : Dansken var hatad av många, men inte av mig. Tycker att Bendtner är precis vad vi saknar idag, en spelare som kan bli inbytt och inte tänker på någonting annat än chansen att få avgöra matchen. Nu har ju inte Park fått chansen precis heller, men i min bok kommer alltid Bendtner vara något bättre.



Så, vad tycker du? Årets Arsenal är inte lika bra som förra årets, och förra året kom vi 4:a tillslut. Så nog ska vi vara nöjda om vi kan komma fyra i år igen? Lägg till att Wilshere, som var en av fjolårets bästa spelare, vart skadad hela denna säsong.

Det spekuleras i media om att Wenger ska få en hel miljard kronor att köpa spelare för i sommar, även om det stämmer så ser jag det långsökt att Wenger skulle öppna plånboken på det viset. Men frågan är om styrelsen ställer det som ultimatum till honom? Att antingen köper han in förstärkningar till laget som kan utmana om flera titlar under samma säsong, eller annars finns det några andra som gärna gör hans jobb i fortsättningen.

Kalla mig dum eller korkad, men om vi fick in t.ex. Podolski, Götze och M`vila och har van Persie med nytt kontrakt och Wilshere i toppform. Så skickas laget på hårdträning någonstans i Ryssland och kommer tillbaka med en trupp som ser ut;

Szczesny
Sagna-Vermaelen-Koscielny-Santos
Chamberlain/Walcott-Song-Wilshere/Götze-Gervinho
Podolski-van Persie

Bänk : Fabianski, Mertesacker, Gibbs, Götze/Wilshere, Walcott/Chamberlain, M`Vila, Arteta/Rosicky.

Då har vi även spelare som ; Diaby, Ramsey, Arteta/Rosicky, Djourou, Jenkinson mfl. utanför truppen.


Det roliga i det hela är att det inte är helt omöjligt, Podolski har ryktats vara påväg länge, Götze kommer troligtsvis snart lämna Dortmund och M`Vila skulle nog inte säga nej till att jobba med Wenger.

Den som säger att vi kan utmana då, han är inte ens värd att prata med.


David
2012-02-25 @ 17:26:10

Bra blogg men två saker jag tycker är helt sjuka i det här inlägget 1. Att Santos är bättre än Clichy. Santos skrämmer mig, det känns helt sjukt ostabilt med Santos i backlinjen, skulle nästan hellre köra med fyra Djorou i backlinjen. Nästan..

2. Att vi skulle ha M'Vila på bänken om vi köpte honom. M'Vila skulle vara en av våra bästa spelare och skulle vara ett oerhört onödigt köp om han skulle sitta på bänken.

Patrik
2012-02-25 @ 23:14:02
URL: http://arsenalgunners.webblogg.se/

Tack!



1.Santos är verkligen en sån spelare som vissa hatar och vissa gillar skarpt, lite som Bendtner. Jag tycker han är bra med tanke på dom offensiva kvalitér han tillför. Sen så kan jag hålla med dig om att Clichy är mycket bättre på att försvara.



2. Song/M`Vila.. svårt läge, med tanke på att jag gillar Song och att jag knappt sett M`Vila spela.Så därför sätter jag Song i startelvan. Men om han kan lova upp till lovorden jag hört om honom så kan det vara så att han blir en man för startelvan, absolut.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0