Efter Swansea och inför Dortmund!

Tjena alla glada! Som vanligt så får jag börja att ursäkta över att det är för länge mellan mina inlägg här på bloggen, men det har med humör, ork och tid att göra. Men just därför är min facebook-sida perfekt, för då får man direkt se när nya inlägg publiceras. Bli medlem där genom att klicka här

Det blev 3 viktiga poäng mot Swansea, även om det satt hårt inne. Arshavin avgjorde med ett skott från en vinkel som jag aldrig trodde han skulle klara av att sätta i mål. Med all rätt, Arshavin har ju kanske Premier Leagues sämsta vänsterfot, frågan är om han gjort mål med sin vänster sedan han gjorde 4-3 i den galna matchen på Anfield Road för ett par år sedan.

Men det var poängskörden som var det viktiga, inte spelet. Men debutanterna i Arsenal-tröjan, Arteta, Mertesacker och Benayoun gjorde alla bra insatser. Arteta är inte Fábregas klass, men han kan kanske kunna spela 40 matcher för oss varje säsong, något som inte Fábregas lyckas med på många år. Benayoun är inte Nasri-klass, men han har mer rutin och med tanke på att vi har värvat Gervinho som är Nasri-klass. Så är det bra att vi har Benayoun i truppen, med tanke på att han kan acceptera en bänkplats. Något som Nasri aldrig skulle göra.




Last season!

Imorgon börjar alltså Champions League, Arsenal åker idag till Tyskland för att möta tyska mästarna Dortmund. I truppen finns spelare som Gervinho och Song. Vilket kan göra att startelvan kan komma att se annorlunda ut, ska vi tippa på ;

Szczesny
Sagna-Mertesacker-Koscielny-Gibbs/Santos
Song-Frimpong
Walcott-Arteta-Gervinho/Arshavin
van Persie


Vem var det som sa att vi skulle sluta 6:a i ligan? Någon kommer få äta upp sin hatt, tro mig. 

Allt för idag, höres troligtsvis på Onsdag med åsikter kring matchen. 

Arsenal til I die!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0