10 poäng, 8 matcher.

God kväll på er gott folk! Idag var det återigen dags för Arsenal att inta Emirates Stadium. Sunderland stod för motståndet med Sebastian Larsson i spetsen.

Själv så har jag inte Viasat i min nya lägenhet, så om jag inte väljer att åka hem till mina föräldrar på helgerna så får jag hitta på något annat vis att se matchen. Idag blev det att gå in till centrum och kolla på matchen på O`learys. Slog mig ner med ett par minst lika entusiaska Gooners-supporters. På andra sidan puben satt ett gäng killar som verkade hålla på Sunderland, men efter ett tag så kom jag på att det snarare var ett gäng United-supportrar som valde att heja på dom som mötte Arsenal. Oväntat?

1-0, hann jag smaka på mina popcorn innan? Tveksamt, 27 sekunder tog det innan Gervinho serverade van Persie som elegant placerade in 1-0 med högerfoten. Sen rullade det på kalasbra dom första 15 minuterna, i den 12:e så höll van Persie på att göra det som hade kunnat blivit säsongens finaste mål. Får passning, vänder bort sin försvarare elegant och med en riktig "Cantona-chipp" sånär fick bollen i nät. Insidan av stolpen var bara i vägen. Sen efter kvarten spelad så sjönk tempot och Sunderland bjöds in i matchen.

I den 30:e minuten skulle också kvitteringen komma, genom den Arsenal-fostrade Sebastian Larsson. Hårt, placerat och alldeles, alldeles underbart.



Perfekt av Larsson, tyvärr.

Sen bara fyra minuter senare hade det kunnat blivit ännu värre, då Lee Cattermole blev serverad så gott som på mållinjen och satte pannan mot bollen, men Szczesny hann dit. Otroligt nog. Säsongens räddning.



Magi av mannen till höger.

Den andra halvleken hade inte alltför många chanser, Sunderland backade hemåt och var nöjda med det oavgjorda resultatet. Arsenal tryckte på, missade frisparkar av både Arteta, Santos och Walcott. Men fjärde(?) gången gillt, då fick vi äntligen se att frisparksmål av allas vår egen Robin van Persie.



Eye of the tiger!


Fokus, koncentration, vänsterfot, van Persie. Resultat?


Fullständigt perfekt!

Jag och ett par andra supportrar sprängde nästintill ljudvallen på O`learys. Sen så gick snacket fort igång om vi skulle klara att hålla undan? Och visst gjorde vi det, knappt en målchans dom sista 10-12 minuterna.




Något som jag la märke till vid Larssons kvittering, var Rosickys beteende. Att han direkt började gå upp mot mittlinjen, att han såg att det skulle bli mål. Han gjorde även så vid United-förlusten när Rooney målade på en frispark. Lite småroligt. Något som också är småroligt är att Ola, Bosse & co. i PL-studion också la märke till det.

Nu får vi bara hoppas att vi kan fortsätta på det här spåret, genom att vinna bortamatchen mot Marsielle i CL på Onsdag kväll. Mer om det senare.

Det var allt för idag, vi hörs en annan dag!

GO GUNNERS!

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0