Vilka stannar?

God kväll där ute! Klockan är 01.35 och själv har jag tänkt blogga lite innan sängen blir mitt sällskap i åtminstone tio timmar. Fem dagar till 10 veckors ledighet. Jodå, det klarar jag. Men nog om studier, låt oss fokusera på vårt kära Arsenal istället. 

Att jag är kär i bloggarna på Arsenal Sweden är ingen hemlighet, Kickens stora engagemang, Peripetie sköna inlägg och Fektarns blogg som nu i dagarna tyvärr blivit nedlagd. Fantastiska skribenter alla tre. Arsenal Sweden är en fantatisk organisation som jag tycker alla Arsenal-supporters ska vara medlem i. 

Just Peripetie skrev idag ett klockrent inlägg med sina tankar om våran besvärliga fransman a lá Nasri. Det verkar som att han inte viker en tum i sitt kontraktsförslag, han ska ha 110 000£ i veckan, lika mycket som Fábregas. Arsenal erbjuder 90 000£ i veckan, alltså samma lön som van Persie har i nuläget. Så tillbaka till Peripetie 100% korrekta synpunkter ; 

-

Så kommer vi till sist till "den lille hårfrisören" som min vän United-supportern kallade honom när han hade slingor i håret. Nasri tror nu att han är gudabenådad, speciell och all that och har därför valt att förhala kontraktsskrivningen med Arsenal lite. Dessutom säger han enligt dubiösa källor att han funderar på Man U. Wenger har förhoppningsvis något att säga i den saken så en flytt till Manchester är antagligen inte aktuellt. Däremot ska nog Nasri skriva på ett kontrakt jävligt snart och nöja sig med det erbjudande han fått för tålamodet börjar tryta rejält. Just nu är han bara pinsam och för den skull kan han i princip gå. Om du själv tycker att du är större än klubben så är du i fel klubb. Jag gråter inte om han går nu.

-

Det är så himla korrekt så det är nästan löjligt. Fotbollspelare är så fruktansvärt överbetalda så det finns inte på världskartan, att tjäna över en miljon i veckan ( som Arsenal erbjuder Nasri ) och inte tycka att det duger. Utan verkligen känna att man måste ha dom där sista 20 000£ att lägga på ännu fler bilar, kläder, tjejer och krogbesök. Hör alla hur fånigt det låter? Rooney hotade i vintras med att gå till City eftersom United inte matchade hans ambitioner ( Inte tillräckligt bra lön ) vad slutade det med då? 5-årskontrakt och löneökning. Jag skulle tro att Nasri hoppas på ett liknande scenario, men jag tror inte att Arsenal ger sig här. Blir Nasri kvar så blir det med en lön på 90 000 eller högst 100 000£ i veckan. punkt slut. Sen att han hotar med att gå till United är bara löjligt, orkar inte prata om det ens. 




Ska du svika oss nu Nasri?

Andra spelaren i bilden då? Fábregas är oerhört skadedrabbad, frågan är bara hur länge det håller i sig. Han kommer kanske bli som van Persie varit dom senaste säsongerna med bara 15-25 ligamatcher per säsong. Frågan är då om det är värt att ha kvar honom när det går rykten om att Real Madrid kan bjuda upp emot 60£ miljoner för honom, svår fråga. Tänk vad spelare man kan köpa för dom pengarna, men å andra sidan tänk om Fábregas får en helt skadefri säsing och öser på framåt med sitt lag. För en skadefri Fábregas i toppform, då finns det bara Xavi som kan matcha honom på innermittfältet i hela världen. Inte vill man se honom i Real Madrid då? Nej, en säsong till har du att bevisa vad du går för Cesc. 

Om alla spelare som ryktas vara påväg bort lämnar så får vi en hel del pengar, i runda slängar. ; Almunia 3£ miljoner, Denilson 8£ miljoner, Rosicky 5£ miljoner, Bendtner 10£ miljoner, Clichy 12£ miljoner, sen kanske Nasri 20£ miljoner? Arshavin 12£ miljoner? Att alla dessa skulle lämna är osannolikt, men inte orealistiskt. 

Btw, 3 miljoner pund är det samma som 35 miljoner kronor. Tänk er att betala 35 miljoner kr för att ha en blond spanjor i mål? Tillåt mig att skratta, fotbollen är humoristisk ibland.

_________________________

Andra viktiga saker att komma ihåg;

Joina
min Arsenal facebook-grupp genom att klicka här.

Ställ åtminstone en fråga i frågestunden här under, svar kommer i ett senare inlägg.

Lämnar Nasri oss för Manchester United delar han priset med Adebayor och Cashley som världens största f*cking c#nt. Men en så länge är det bara spekulatitoner, så vi ska inte slänga skit på honom än. 

___________________

Allt för idag, en kommentar av alla kräver jag. Behövs inte mer än "Bra inlägg", bara roligt att se att folk läser. 

///Patrik
M E R E I
2011-06-07 @ 14:52:41
URL: http://dajeroma.blogg.se/

- Ah vad ska man säga.. Vissa fotbollsspelare är ju bara för patetiska! Men jag tror inte Nasri lämnar.. Oj glömder nästan.. Bra inlägg! Keep up the good work! Haha!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0