Transfernyheter och inför Köln!

Hola amigos! Como estas? Me siento muy bien, partido Arsenal de mañana, = Hur mår du? Jag mår mycket bra, Arsenal match imorgon. Det där var ungefär vad jag lärde mig genom att ha spanska tre år på högstadiet, och då fick jag även googla partido. Usch nej, inge mer spanska. Börjar bara tänka på Xavi och hans vidriga lag med deras än mer vidriga så kallade "Barca-DNA". Låt oss fokusera på finare saker så här i starten på helgen, jag tror ni alla vet vart jag vill komma? Just det, Arsenal!

Imorgon väntar den tredje försäsongs-matchen. Motståndet heter Köln och är hemmastadda i Tyskland. Det är den sista matchen innan Emirates-cup och innan Premier League starten. Laget kommer med största sannolikhet roteras ordentligt imorgon också, alltså 11 byten i halvlek. Det skulle mitt tips vara iallafall. Fast frågan är om man inte skulle ge spelare som Chamakh, Rosicky, Miyachi och Gibbs 90 minuter spel imorgon. Varför?

  • Chamakh, måste verkligen förbättra sig om han ska få någon speltid alls denna säsong. För van Persie är i fortsatt storform, så har det sett ut iallafall. Fast Chamakh är i en knepig sits, han kan göra hattrick imorgon och kommer förmodligen att sitta på bänken till fördel för RvP i premiären på St. James Park mot Newcastle ändå. Fast han har Vela emot sig också, och Vela har gjort två mål denna säsong, Chamakh noll.

  • Rosicky, samma här som för Chamakh. Måste förbättra sitt spel om han ska få någon speltid i ligaspelet kommande säsong. Är en riktigt bra truppspelare när han är i form, men har haft lite otur med skador dom senaste åren. Men har nu fått en skadefri sommar och har nu chansen och visa vad han går för. En dålig säsong och det är byebye nästa sommar.


  • Miyachi, imponerade stort på mig på Asien-turnén. Otroligt skicklig en mot en och enormt kvick. Några bra matcher till i rad nu och en utlåning en säsong till uteblir, iallafall borde det göra det. Är bara 18 år gammal men det var Wilshere förra året också, och hur viktig är inte han i dagsläget? Man kallas inte "Nästa Ronaldo" för inget, då är man ingen dussinspelare. Utan en kommande världsstjärna.


  • Gibbs, Clichy har nu lämnat för spel i Man City. Wenger har sagt att han inte kommer köpa in en till vänsterback, alltså har Gibbs fått en stor uppgift framför sig. Han har potential att bli riktigt bra, men frågan om han kan hålla sig ifrån sina skadebekymmer. Med Traoré som ersättare så kan det bli problem, med tanke på att Vermaelen ska hålla sig i mitten, inte behöva bli utflyttad som vänsterback.




Vilka pallar trycket? Vilka tar chansen?

Sen som vanligt har vi lite transfernyheter, den som jag tänkte nämna i dagens inlägg är Juan Manuel Mata som har kommit upp på "tapeten" igen, Wengér sägs ha lagt ett bud på 22£ miljoner för den 22-årige spanjoren. Ersättare för Denilson? Ja tack gärna!

Ni får alla ha en trevlig helg, för det tänker jag iallafall ha. Lägg en kommentar så hörs vi, tack och hej för mig!

GO GUNNERS!
Swensson
2011-07-23 @ 16:44:25

Du kan väl ändå inte se Mata som en ersättare för Denilson? Två helt olika spelartyper ^^

felix
2011-07-23 @ 22:48:13

Om Gervinho forsätter spela som han gjorde i dagens match, så ser det mycket lovande ut inför den kommande säsong.

Hämtad från eurosport.

Nu lovar managern Arsene Wenger att förstärka med en back till. "Vi behöver värva en försvarare till. Vi jobbar på det", säger fransmannen, utan att nämna några namn.



Hoppas att det blir en spelare med kvalité:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0