Uppdatering!

God kväll!
(Som vanligt jävlas sidan, så allt blir en stor smet, inget att göra åt! :/ )

Nu var det sådär fruktansvärt längesedan jag var inne på min blogg och skrev någonting, men nu tänkte jag göra en liten uppdatering!
En av anledningarna till att det har gapat tomt här är dels för att jag inte har haft någon tid för att skriva något, även att jag tänker göra om min sida. Ska göra i ordning en lite fräschare sida en den jag har i dagsläget, snyggare bakgrund, text osv osv. Nog om det.
Imorgon är det dags för FA-cupen och det är Huddersfield som står för motståndet, en match som är inte är enkel (ingen match är enkel) men den är en av dom enklare denna säsong. Skulle tro att vi kommer att ställa upp med följande elva :
Szczesny
Eboué-Squillaci-Koscielny/Djourou-Gibbs
Rosicky-Denilson-Diaby
Bendtner-Chamakh-Arshavin
bänk : Almunia, Clichy, Sagna, Wilshere, van Persie, Song, Koscielny/Djourou
Tror faktiskt att Wenger väljer en 4-3-3 imorgon, då varken Diaby eller Rosicky ska spela defensiva mittfältare och Song och Wilshere troligtvis sitter på bänken/läktaren.

Imorgon är det åter dags för match på Emirates!

Har även börjat fundera på lite olika saker som bådar gott och det som bådar illa den närmsta framtiden. Några saker som bådar gott enligt mig är :
- Vi har Djourou, Sagna, Nasri och van Persie i kanonform!

- Arsenal har bara Birmingham kvar att besegra innan en titel är i hamn.

- Vi har väldigt få spelare skadade.

- Gunners har enklare schema kvar av Premier League än vad Manchester United har.

Sen några av dom sämre sakerna är :
- Matchen mot Barcelona på Emirates kommer Sagna att få se ifrån läktaren eftersom han är avstängd.

- Manchester United är fortsatt obesegrade.

- Fábregas har tydligen detta (fantastiska) Barca-DNA. Aj då!

- Eboué kommer att starta mot Barcelona, kan bli stora problem.


Som ni kanske ser finns det mycket bra och en hel dåligt i Arsenal-världen för tillfället, Det där med Fábregas "Barca-DNA" är det bara att skratta åt, Barcelona och Xavi tror verkligen stenhårt på att om dom bara fortsätter tjata i pressen så kommer Arsenal släppa Cesc för en struntsumma. Aftonbladet kan ju dom med, tydligen så vill Real Madrid sno "Barcelonas guldklimp". Senaste jag kollade så var Fábregas en Arsenalspelare, att dom ens får publicera en sådan rubrik gör mig riktigt förbannad.
Om vi leker med tanken lite och tänker att Sebastian Larsson skulle bli en världsklasspelare, och att Arsenal ville ha tillbaka honom. Då skulle min gissning vara att dom svenska mediernas skulle lägga ut sina nyheter på detta vis "Arsenal påstår att Sebastian Larsson tillhör dom, eftersom det var där hans utveckling startade. Men han är ju en Birminghamspelare nu och det får Arsenal acceptera". Anledningen till detta "smörande" till Barcelona då?
1. Hur mycket det än tar emot att säga så är dom världens bästa lag.
2. Zlatan Ibrahimovic har spelat där, därav svenska pressen.
3. Dom är experter på att prata strunt i intervjuer, som pressen älskar att publicera.
Jag blir verkligen helt galet glad om vi skulle ta och slå ut dom med dunder och brak ur Champions League. Tänk er att scenario där Xavi står och fäller en tår på Camp Nou, medans Gunners firar i bakgrunden. Det skulle vara något det!
Nu snubblade jag in lite för mycket på Barcelona känner jag, så låt oss avsluta med lite härliga videos istället!
En fantastisk film som sammanfattar Samir Nasri karriär såhär långt!
Ännu en fantastisk om säsongens hittils bästa spelare, Samir Nasri!
En film om van Persie som jag hittade via Arsenal Sweden idag.
Hur kan man inte älska Viasats reklamer? säsongs första, fortsättningen, eller varför inte Norges version?
Det var väl det jag hade att bjuda på idag, lägg gärna ett avtryck i kommentatorsspåret så ses vi snart igen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0