Hur kan man inte älska Arsenal FC?

Tjena alla glada! Först nu har jag börjat att smälta gårdagens fantastiska insats av vårat kära Gunners. Det såg riktigt illa ut ett tag, och när giftormen Di Natale gjorde 1-0 så fick jag känslan av att detta skulle aldrig gå vägen. Hade redan börjat funderat på Rubriker till detta inlägg, det var väl rubriker som ; "Nu är det krisläge" och "Möta Malmö?" men tack och lov så blev det bättre än så, mycket bättre. 

När van Persie gjorde 1-1 så skulle det vara intressant att få veta hur högt jag skrek, men jag tror f*n att jag till och med vart ännu galnare än denna tjejen.

Sen när Vermaelen tog bollen med handen? och domaren blåste straff för Udinese, var den där känslan tillbaka. Det här kommer inte gå. Men den känslan försvann lika fort som den kom. För när Szczesny gick fram och stod och psykade Di Natale med några säkerligen sköna kommentarer, så vart jag 110% säker. Den här straffen skulle inte förbi Wojciech, aldrig. Mycket riktigt, en fantomräddning och det var fortfarande 1-1. Sen när Walcott punkterade matchen med sitt vackra 2-1 (3-1) mål, så vart det jämnfota hopp från soffan till kudden i sängen och ett befriande glädjevrål!

Det som gjorde den här matchen så fantastisk, det har många orsaker. Dels förstås så ger den Arsenal intäkter på minst 25£ miljoner mer, men framförallt så kommer vi få lättare att knyta till oss spelare under den närmsta veckan. Jagielka är ett bra exempel, han var intressarad av Arsenal om det blev CL för Gunners, så kommer han nu då? Vi får se, men jag tror faktiskt det. Sen att laget får tillbaka lite självförtroende, att vi lyckades vända. 

Men det som kanske gör mig mest glad, är att Wénger visar att han trots allt vet vad han gör. Jenkinson var fullständigt fenomenal, och vem mer än Wénger skulle värva honom till Arsenal? Efter sju matcher för Charlton förra säsongen. Frimpong var också otroligt bra, eller vad säger ni? 




Duktiga pojkar!

nu blir det alltså Champions League för Arsenal, vilka kommer då Gunners få möta?


Seedningsgrupp 1:

Arsenal
Manchester United
Barcelona
Chelsea
Real Madrid
Bayern Munchen
Porto
Inter

Seedningsgrupp 2:

Shakhtar Donetsk 
Lyon 
Villareal
Milan
Valencia
Benfica
CSKA Moskva
Marseille


Seedningsgrupp 3:

Zenit
Manchester City 
Olympiakos
Ajax
Leverkusen
Basel
Trabzonspor
Lille


Seedningsgrupp 4:

BATE Borisov
Dortmund
Dinamo Zagreb
Napoli
APOEL
Genk
Otelul Galati 
Viktoria Plzen

 

Reglerna är sådana att lag från samma land kan inte komma i samma grupp. Det betyder att Arsenal inte kan få möta Manchester City i gruppspelet. Annars är det ett lag från varje Pool som bildar en grupp. Ettan och tvåan går vidare till slutspel, trean blir förpassat till Europa League medan fyran i respektive grupp får se sitt europaspel som avslutat.

Lottningen genomförs 17.45 svensk tid och går att se på Viasat Fotboll samt Eurosport. @ArsenalSweden


Drömgrupp, mardrömsgrupp? Vad tycker du?

Med Manchester City i den tredje gruppen kan vi vara glad att både Arsenal och Man City är ifrån England och inte kan mötas. 


Barcelona
Milan
Mancester City
Dortmund

Hur coolt och underbart vore inte det?

Värsta scenario ;

Arsenal
Milan
Leverkusen/Lille
Dortmund

Medans det bästa scenario är betydligt enklare ;

Arsenal
Marsielle
Trabzonspor
APOEL

En liten skillnad.

Själv så kommer jag missa kvällens lottning för jag ska vakta kassen åt mitt Söderala AIK när vi möter Landafors ikväll. Fler än jag som tror att jag kommer få svettas ikväll?

Allt för nu, vi hörs en annan dag!

Arsenal til i die!

I JUST CAME TO SAY HELLO!
2011-08-28 @ 21:25:51
URL: http://dajeroma.blogg.se/

- Dude! Vad hände idag /;?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0