Efter Chelsea och inför Wigan!

God eftermiddag! Min blogg har ekat tom dom senaste veckorna, det beror på att jag varken har haft tid eller någon lust att skriva någonting, men tänkte skriva ihop ett inlägg nu innan matchen mot Wigan ikväll!

 

I måndags tog Arsenal den så oerhört viktiga segern emot Chelsea hemma på Emirates Stadium, vi vann med 3-1 efter mål av SongFábregas och det så vackra målet av Walcott! Segern var viktig för att vi ska hänga på Man Utd i toppen, men framförallt för att vi äntligen fick slå en toppkonkurrent.  Men nu gäller det att bara köra på och att bokstavligen köra över Wigan ikväll. Förra säsongen hade vi en "säker" 0-2 borta på DW Stadium, men det hela slutade att vi "gick på pumpen" och förlorade med 3-2. Det får bara inte hända imorgon, vi måste helt enkelt vinna.

Skadeläget ser väldigt ljust ut, vi har Vermaelen, Frimpong, Gibbs samt Almunia skadade. Sen ävenFábregas avstängd. Detta betyder att vi kan ställa upp med ett väldigt slagkraftigt lag som ska och kommer köra över Wigan.

 

Skadeläget ser ljust ut för tillfället!

 

Ikväll skulle jag tro att Wenger väljer att ställa upp med en följande (4-2-3-1)

 

Lukasz Fabianski

Bacary Sagna - Laurent Koscielny - Johan Djourou - Gael Clichy

Jack Wilshere - Alexandre Song

Theo Walcott - Samir Nasri - Andrey Arshavin

Robin van Persie

 

Samt en bänk som kan komma att se ut : Szczesny, Eboué, Diaby, Bendtner, Chamakh, Rosicky, Squillaci

En 18-manna trupp som är bättre en båda Chelsea och Manchester United om jag får säga mitt!

Nu är det ca. fyra timmar kvar tills matchstart, Go Gunners!

 

Kommentera mer än gärna! :)

 


Chelsea bloggen
2010-12-29 @ 17:48:43
URL: http://chelsea-prideofengland.blogspot.com

Ni vann rättvist!

Patrik
2010-12-29 @ 18:14:06
URL: http://arsenalgunners.webblogg.se/

Håller med, vi spelade grymt bra! ;) Även om Chelsea är grymt ur form för tillfället! ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0