Den skadeskjutna kanonen vacklar mot CL-spel.

God kväll på er gott folk! Nu återstår det endast en omgång av Premier League, och Arsenal ligger faktiskt kvar på 3:e platsen. Tottenham fick bara 1-1 mot Aston Villa och Man City vann mot Newcastle med 2-0. Men låt oss ta det från början.

Jag skulle komma att missa Arsenal-matchen då jag hade seriepremiär med mitt Söderala AIK i div 6. Men om man har en fin HTC-telefon och Viaplay appen så kunde man smygtitta lite under matchens gång, bänkvärmare som man är. 1-0 kom, och hur skönt var inte det? Mitt 3-0 tips skulle gå in, trodde jag.

1-1 skulle komma, 1-2 likaså. Dessutom av min alldeles egna favorit Grant Holt, nu gillar jag inte honom längre.. Men det var inte slut där, 2-2 kom av min alldeles egna jättefavorit van Persie, och när jag skulle bytas in i min div 6 match så sneglade jag på telefonen och såg en stor kanonhög med rödvita Arsenalspelare, 3-2, tack för kaffet tänkte jag. Men efter slutsignal så stod det 3-3, hur gick det till? Ja, jag vet faktiskt inte själv. Helt enkelt för dåligt. 

Men det var matcher idag Söndag också, jag begav mig till O`learys i Gävle för att käka och kolla fotbollen med min far, och nog blev söndagen en bättre dag allt. Villa krigade till sig en poängen mot ... Spott, splur, spuss.. vad heter dom nudå? Just ja, Sp*rs!

Nu har vi alltså allt i egna händer inför sista omgången nästa helg, West Bromwich står för motståndet. Ingen drömarena för Arsenal. Inget drömlag för Arsenal heller. Men vid oavgjort har vi iallafall 4:e platsen säkrad, med tanke på plusmålen vi har mot Newcastle. Men nu ska vi klara det här på egen hand, en vinst och 3:e platsen är vår. Komiskt, då kommer jag helt plötsligt nästan hålla på Chelsea i Champions League-finalen, iallafall om Tottenham slutar fyra.

Som sagt, med relativt nya skador på Walcott, Arteta och nu Sagna så ska den skadeskjutna kanonen ta det sista avtrampet för säsongen och säkra vår CL-plats. Var redo!

/Patrik



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0