Transferrykten!

God kväll gott folk! La ut fråga på facebookgruppen om vad ni helst vilja läsa om, och transferrykten vann i överlägsen stil. Även om jag skulle skrivit för ett par dagar sen så fick det bli ikväll istället. Så tänker gå igenom några av dom spelare som det snackas mest om just nu.

Det är inte så mycket snack om spelare påväg ut från truppen, Arshavin lämnar samt Squillaci då bådas kontrakt går ut. Gervinho pratas det lite om, både försäljning och utlåning. Han är ju bra när han är på humör, men alltför ojämn. Precis som Arshavin. 

Ingående är det mer snack, Yaya Sanogo, Stevan Jovetic, Wayne Rooney & Ashley Williams snackas det mest om. Ta och gå igenom dom fyra nu ; 

Yaya Sanogo; 

Läge just nu, uppges vara en signatur från 100% klar.

Vad tycker jag, bra framtidsman, en riktig Wengérvärvning. Även om han ännu inte är just det vi letar efter, vi behöver förstärka med en världsklasstriker. Men helt klart en bra värvning, när han dessutom kommer som fri agent.

Stevan Jovetic;

Läge just nu, hade nån frågat mig för en vecka sen hade jag varit nästan övertygad om att han kommer, men Juventus verkar också riktigt intresserade. Oklart om han vill flytta från Italien, det känns lite 50/50, men fortfarande troligt att han värvas.

Vad tycker jag, KOM KOM KOM! En kanonlirare som kan lira lite på samma sätt som Podolski spelas, som offensiv ytter samt spetsforward. Vore en riktigt kalasvärvning som dessutom visar att Arsenal rustar för toppstrid nästa säsong.

Wayne Rooney;

Läge just nu; Verkar som Arsenal gör ett allvarligt försök på att locka över Rooney från Man Utd. Skrivs flitigt i tidningarna om Rooney, där många klubbar visar sitt intresse. Framtiden får visa vad som händer.

Vad tycker jag, vill verkligen inte ha Rooney i Arsenal. Har aldrig gillat honom, och har svårt att se det ändras. Kommer dessutom kräva enom lön, som jag dock inte tror Arsenal tänker gå med på. Så att han överhuvudtaget skulle joina världens finaste klubb ser jag som föga troligt.

Ashley Williams; 

Läge just nu, uppges ha nobbat Liverpool för att gå till Arsenal. Affären sägs vara mycket nära att gå i lås, vilket bådar mycket gott.

Vad tycker jag, har faktiskt inte så bra koll på honom trots att han spelar i PL. Men med allt man hört är han ju riktigt bra, och har ju åtminstone sett honom 7-8 matcher denna säsong. Wengér, värva!


Allt för ikväll, hörs en annan dag! 

/Patrik




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0