Jag är tillbaka, till nästa säsong alltså!

Igår säkrade återigen Arsenal en topp fyra placering som ger kval till nästa säsongs Champions League. Vi lämnade återigen Tottenham bakom oss, och det är alltid lika underbart. En poäng före, en så himla viktigt poäng. Gör nu att vi kan gå för dom stora namnen på sommarens transfermarknad medans Tottenham troligt kommer tappa Bale till Real Madrid.

Angående min blogg här så ska jag till nästa säsong börja driva mina Arsenaltankar via den här hemsidan, har det senaste året(?) skrivit på en annan blogg som några av er förhoppningsvis läst, men har mest pysslat med Facebookgruppen där vi närmar oss 900 medlemmar. Men har saknat att skriva här, på min sida. Har inte haft tid att skriva längre inlägg, utan funkar bättre med facebookgruppen som man slänger ihop på en minut. Men tar studenten nu 14:e Juni och är efter det arbetslös över sommaren, och till hösten så blir det troligen på sin höjd något extraknäck. Vilket kommer leda till att mitt schema kommer vara mer öppet än någonsin, skönt? Mycket. 

Det kommer att bli många förändringar här på sidan, tänker byta omslagsbild då jag inte tycker det känns så passande att ha RvP överst i högen. Sen kommer jag som sagt ha mer tid till att skriva inlägg, och alla läsare kan kommentera inläggen via facebook, då det verkar hemskt besvärligt för alla att kommentera här direkt på sidan ;) . 


Det är många saker som kommer att bli nya, men det tar vi senare. Om vi ska kolla tillbaka på matchen igår på St. James Park så kan jag börja med att åter hylla Koscielny, som ger en sådan enormt fruktansvärt ypperlig enastående fantastisk match, sen att han dessutom får avgöra är ju bara för bra för att vara sant. Andra säsongen i rad han skickar bort Tottenham från spel i Champions League. Undra vad Erik Niva tycker om att hans bror skjuter bort Tottenham? Dom är faktiskt sjukligt lik varandra. 

Skulle egentligen ha kollat på matchen tillsammans med en likasinnad Gooner, men blev själv i huset. Helt ensam i hela huset, vilket ledde till ett och annat skrik. Var rätt lugn när Newcastle hade sina anfall, utåt riktat alltså, innåt gick hjärtat på högvarv. När sen Laurent gjorde 1-0 så hade det varit rätt roligt att haft video på min reaktion, hade flyttat på soffbordet för att slippa slå mig i reaktionen, och det blev någon konstig dans sittandes på knä. Men det var inget i jämförelse från när Walcott sköt i stolpen i 91:a minuten, när jag fick veta 20 sekunder innan att Bale hade gjort 1-0 för Sp*rs. Alltså fyfan, kunde knappt andas. Låter lite dramatiskt, och lite överdrivet är det väl också, men tankar om att Cissé skulle skicka iväg en 25 meters projektil under slutminuten var hemska. 

Det gjorde han inte, ingen annan i Newcastle heller. Matchen slutade 1-0 och vilt jubel bland alla rödklädda utbröt. Jag var faktiskt också iklädd Arsenaltröja med Giroud på ryggen, hade tom. rustat upp med rött skärp och röda kalsonger, bara för att vara på den säkra sidan. 

Folk ifrågasätter varför Arsenalspelare och Arsenalfans firar som om dom vunnit ligan, och jag kan faktiskt förstå att dom är tveksamma. Men det många inte förstår, är att vi lyckades kriga oss upp, efter ha varit uträknade, i år, igen. Lägg dessutom på det också många glömmer, Arsenal fortsätter att betala av sin nybyggda arena, vilket är långt ifrån gratis. Just därför det är så enormt viktigt att få tillgång till pengarna som CL innebär, att fortsätta på den linje styrelsen tänkt sig på det ekonomiska planet. 

Om vi bara kan förstärka något nästa säsong så ser det riktigt, riktigt bra ut. Vet att man brukar säga det varje år, men nu känns det faktiskt bra. Jovetic verkar vara på ingång, vilket vore ett klipp. Kan spela dom flesta offensiva positioner, om vi sen också kunde inkassera en världsklasstriker á la Higuain samt en bra defensiv mittfältare så är vi riktigt uppe i smöret. 

Nästa säsong är också ett bra läge att göra det, har väldigt svårt att se att Moyes vinner ligan med United första säsongen, men å andra sidan så kommer Chelsea och City troligen bli enormt starka så det blir ingen dans på rosor. Men det känns betydligt bättre än att komma 5:a och inte kunna utmana på transfermarknaden eller vara tillräckligt attraktiv klubb som lockar med CL-spel för att kunna locka till sig dom allra bästa spelarna. 

Kom ihåg att inte klaga på omslagsbilden, jag ska byta, jag lovar. 

Men det var allt för nu, vi hörs på facebook och snart här igen! 

/Patrik



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0