Säsongen 2013/2014 närmar sig!

God natt gott folk! Ja, som vanligt är det på småtimmarna när jag skriver här på bloggen. Har inte lyckats fixa till headern på hemsidan ännu, då jag helt enkelt inte har hittat rätt person för jobbet. Någon intresserad? Annars då? Jo tack, ska se till så att min far bokar biljetter till hemmapremiären mot Aston Villa idag, då det är deadline på ansökningarna via Arsenal Sweden idag. Den studentpresenten var det inge fel på.

Asien-turnén rullar på, två matcher spelade och 14-1 är målskillnaden. Giroud toppar skytteligan med fem fullträffar, varav två av dom var just det, fullträffar. Andra målet mot Indonesien samt andra mot Vietnam!

Det är även match idag (måndag) då Gunners ställs mot Miyachis gamla klubb Nagoya Grampus, laget som även Wengér har varit manager åt. Hoppas på något jämnare match, mot ett lag som kan ställa upp ordentligt motstånd. För vissa spelare i Vietnam var inte bra, och då menar jag verkligen det. INTE BRA.

Nu tycker jag det är dags för säsongen att sparka igång igen, det enda negativa med säsongsstarten är att sommaren är påväg att ta slut, men det får man väl leva med. 

Jovetic till City och Higuain troligsvis till Napoli? Var det så vi vilja ha det? Rooney och framförallt Suarez ryktas till Arsenal? Var det så vi vilja ha det? Å andra sidan är ju Rooney en bättre spelare än Jovetic och Suarez håller ju minst samma klass som Higuain. Så man kanske inte ska klaga, men jag vill fortfarande tro att det finns någon som helst klubbkänsla kvar inom europeisk toppfotboll. Ska min tro kring detta fortsätta existera så kan inte Arsenal värva ett britiskt träsktroll eller än värre en rasist som även gillar att bita folk. Tack, men nej tack.

Men om nu någon av dom skulle ansluta, så tänker jag inte kasta tomater på den personen på hemmapremiären, gör han massa mål så är det ju kanon, men tänker inte köpa dennes namn på kommande säsongs matchtröja, om ni förstår vad jag menar. 

Nu kanske det finns massa grammatikfel eller stavfel här i texten, men det orkar jag inte kika igenom nu. Så jag gör som 9/10 gör på Sportbladet, publicerar så fort som möjligt och hoppas på det bästa. Patrik Sjögren style!

Vi hörs när vi hörs, ha´de!

/
Patrik



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0