Min tredje Londonresa!

Godkväll gott folk! Fenerbache-matchen är bara en dryg timme bort, matchen gäller som alla vet den viktiga platsen i gruppspelet i CL. Men PL har redan startat, i lördags närmare bestämt, och jag var själv på plats. 

03.00 på fredagsmorgonen lämnade jag och pappa Söderhamn för avfärd mot Arlanda. Efter den drygt två timmar långa färden längs E4an så var vi framme för att byta bil mot flyg. Efter två timmars väntande på Arlanda, väntade den två timmar långa flygresa till Gatwick Airport, som är betydligt mindre än Heathrow. Började med vår nya tradition (andra gången), med att äta en pizza gjord på tunnbröd på en restaurang som jag såklart glömde bort att kolla vad den hette.


 
                                                                   
                                                              Förbannat god pizza!

Efter det var det dags att bege sig mot hotellet, så vi tog Gatwick Express till Victoria Station och efter det så var det bara att leta sig framåt. Efter dryga timmen av letande och kikande på bla. Big Ben så var vi framme på "Strand Hotell", riktigt fint. Fredagen bestod mest av inköp av ett par öl, lite god mat och sen sängläge relativt tidigt, var en lång dag.

Lördag, matchdag. Efter en god frukost började vi direkt bege oss mot Emirates. Liksom, varför vänta liksom? Picadilly Line till Highbury och vips så var den där framför oss, Emirates Stadium, lika mäktig som vanligt. Men eftersom det var över tre timmar kvar till matchstart så tog vi en sväng in i shopen, och jag köpte en ny halsduk då jag köpte min nuvarande utanför Råsunda vid en landskamp för tre år sen, kändes något bättre med en äkta. 

Hittade en trevlig pub där det också med stora boktstäver stod "Home fans only" och det är ju alltid trevligare. Pappa beställde en Foster, medans jag gick på en Amstel. Vi konstaterade rätt snabbt att Amstel är betydligt bättre, så det fick bli tre var och en förvånansvärt god hamburgare innan vi vände och gick tillbaka mot Emirates. 

Upp mot Club Level, där framförallt Pappa föredrar att sitta, och eftersom detta var min studentpresent och han betala, så fick ju även han bestämma. Vi träffade på två trevliga norskar som vi pratade lite med över en öl, men sen gick jag ut för att se på uppvärmningen. Man ser bättre på Club Level, men det sitter även betydligt fler "slipsnissar" och medgångssupportrar där.

Matchen skulle ju börja bra, i den 6:e minuten kom Oxlade-Chamberlain springade mot oss och efter ett fint instick till Giroud så var det mål, 1-0.

 
                                                               Det börja ju så bra!



Tänker inte vara så ingående på matchen, då alla vet hur det gick. 1-0 skulle tillslut bli 1-3. Jag tycker inte Arsenal spelade jättedåligt, även om det kanske inte heller var tillräckligt bra. Men både Gibbs, Sagna och Chamberlain fick utgå med skada. På tal om inte bra, så var domherren för dagen inte det. Känns väldigt tråkigt och även lite fånigt ofta att skylla på domaren, men Anthony Taylor var inte bra. Straffen mot Koscielny var felaktig enligt mig, för att inte tala om hans andra gula. Dessutom släppte han aldrig fördel när Arsenal hade bollen, vilket gjorde att Aston Villa kunde samla sig och "parkera bussen" framför mål. Tråkigt, men så såg ju hela andra halvlek ut. 

 



Efter matchen tänkte man ta och handla lite mer i shopen, men lusten var lite dämpad vilket gjorde att det inte blev något alls. För att sen toppa förlusten med något mer, så var ju såklart tunnelbanan stängd av någon märklig anledning. Så det blev att promenera igen, men efter 30 minuters gående insåg vi att det skulle bli alltför långt, vilket också den 20 minuters taxiresan efter det bekräftade. 


Lördagskvällen var ungefär som fredagskvällen, det blev ännu en förbannat god Pizza på Pizza Hut, ett par öl och sen läggdags. Söndagen var vi ett par vanliga turister, men ännu mera promenad för att leta oss till Victoria Station för att sedan bege oss till Heathrow och sedan hem till Stockholm Arlanda. Nu börjar snart matchen, nu rundar vi av här. 

GO GUNNERS!

/Patrik
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0