van-tastic!

Fem mål. Fyra på 45 minuter. Två på 10 minuter. Det var vad Gunners gjorde igår på Stamford Bridge. Sen jag blev "die-hard" fan runt 2006 så kvalar gårdagens seger in på andra plats över mest underbara segrar, knappt slagen av vinsten mot Barcelona förra säsongen.

När Chelsea gjorde 1-0 så tänkte jag att det här blir väl "som vanligt". Förlust med en boll eller två. När vi kvitterade så fick jag en gnutta hopp tillbaka, iallafall till ett oavgjort resultat. Sen så släckte Terry det hoppet med sitt 2-1 mål strax innan halvtidsvilan. Kanske att vi fortfarande skulle kunna greja en poäng, vi hade ju trots allt Mr. Van-tastic på topp. Men att vi skulle vinna, jo tjena!

Fyra minuter tog det innan kvitteringen kom, André Santos som inte hade haft någon bra första halvlek kom fint smygandes på vänsterkanten och fick en perfekt passning av Song och det var bara att rulla in 2-2 mellan benen på Cech.

2-3 (3-2) av Walcott. Ramlar, kommer upp, tar bollen, tvåfotare á la storslalom, fri, skott, mål. Pheerfect!



Här började det lukta seger!

Men 3-3 skulle komma, såklart. Santos slarvar i uppspelet och bollen hamnar hos Meireles som passar Mata som drar på en riktig kanon som är helt otagbar för WS13. Men istället för en hemmaforcering under avslutande 10-12 minuterna så skulle Arsenal stå emot bättre än vad alla trodde. Sen så kom det, det allra bästa, ingen kunde önska sig något bättre, Terry halkar som sista man och van Persie blir helt fri från halva plan. Trodde jag det skulle bli mål? (Har en gunghäst träk*k?) Hade det kommit upp ett liveodds på att van Persie skulle måla där skulle jag kunnat satt en mindre förmögenhet på det. Visst blev det mål också, 4-3!




van Persie avgör London-derbyt!

Det riktiga avgörandet skulle komma i den 91:a matchminuten, då allas vår egen Robin van Persie dunkar upp ett fruktansvärt hårt skott med vänsterfoten efter en fyra mot tre kontring. Captain van-tastic!


Intervju med RvP efter matchen finns här.

Nu väntar Marsielle hemma på tisdag, låt oss hoppas på nya underverk då!

I`m Arsenal til I die!
I`m Arsenal til I die!
I know I am, Im sure I am!
I`m Arsenal til I die!


//Patrik

PS. Kom ihåg facebook-gruppen eller följ mig på twitter. DS.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0