Nattsnack om säsongens stjärnor, floppar, toppar och dalar.

Godnatt där ute i stugorna kan man säga, klockan har precis passerat tolv och jag har planerat att tillbringa en stund av min natt med min blogg.

Som jag skrev om i mitt förra inlägg så ska jag sätta mitt säsongsbetyg på våra rödvita hjältar. Jag lovade också en kommentar till det, men då kom jag på att jag skulle få hålla på hur länge som helst. Så vi struntar helt enkelt i det och summerar det hela lite snabbt istället; 

Säsongens bästa spelare är enligt mig ; Wilshere, van Persie, Nasri samt även Koscielny som imponerat stort på mig. Säsongens floppar står Almunia, Denilson, Chamakh (våren), och även Arshavin för. Speciellt Arshavin har inte alls levt upp till förväntningarna. Almunia och Denilson visste jag innan säsongerna att dom inte skulle leverera. Chamakh hade en underbar höst men en katastrof vår. 

istället för säsongsbetyg tänkte jag bjuda på något annat, nämligen ; 

- Säsongens tio bästa matcher!

- Säsongens tio sämsta matcher!

- Säsongens tio snyggaste mål!

_______________________

Då börjar vi med dom 10 bästa matcherna då ;

10, vs Leyton Orient 5-0. Omspel i FA-cupen, Bendtner svarar för ett hattrick. Riktigt bra match.

9, vs West Ham 1-0. Arsenal trycker på för segermålet, i den 88:e nickar Song in det. Fantastisk stämmning!

8, vs Braga 6-0. Champions League, 6-0. Vad mer behövs sägas?

7, vs Blackpool 6-0. Walcott gör hattrick, spelar ut nykomlingarna. 

6, vs Bolton 4-1. Jag är på Emirates Stadium och ser matchen, Elmander kvitterar en minut innan halvtid. Knäpptyst. andra halvlek 2-1, 3-1 och det fantastiska 4-1 målet signerat Carlos Vela.

5, vs Man Utd 1-0. Otroligt bra match av Gunners, dock så blev inte matchen lika betydelsefull som det pratades om i vintras. 

4, vs 5-1 Shaktar Donetsk. Eduardo målar mot Arsenal på Emirates, dock 5-1 målet. Får applåder av publiken, magiskt.

3, vs Man City 3-0. Utspelning av Gunners mot nyrika City på Eastlands. 3-0, totalt kaoz.

2, vs Barcelona 2-1. Vänder matchen med mål i 79:e och 83:e mot dom nyblivna CL-mästarna.

1, vs Chelsea 3-1. 1-0 Song, 2-0 Fábreg.. och innan vi hinner avsluta den meningen så står det 3-0. Fullständigt fantastiskt!

______________

Och dom 10 sämsta? ;

10, vs Sunderland 1-1. Darren Bent gör 1-1 i den 95:e minuten, undertecknad blir ett headset fattigare.

9, vs Newcastle 0-1. Andy Carroll med matchens enda mål.

8, vs Braga 0-2. Ser till så att vi får Barcelona i åttondelen istället för Roma.

7, vs Wigan 2-2. Onödigt poängtapp, en man mer vid ledning 2-1.

6, vs Leyton Orient 1-1. Sjabblar till det och omspel väntade.

5, vs Sunderland 0-0. Chamakh i ribban, Chamakh i stolpen. Arshavin gör 1-0 i den 87:e minuten, felaktigt avvinkat för offside. yippi.

4, vs Blackburn 0-0. Bolljä**ln vilja helt enkelt inte in i mål.

3, vs West Bromwich 2-3. Den blonda spanjoren var ute på äventyr och kostade oss tre poäng, igen.

2, vs Tottenham 2-3. Leder 2-0 i halvtid. Kollapsar helt i andra, slutresultatet säger det mesta.

1, vs Newcastle 4-4. Fyra mål av Gunners på inledande 26 minuter. Newcastles fans lämnar St` James Park, men med hjälp av en katastrof domare a lá Phil Down och klantig utvisning på Diaby så blev det tillslut oavgjort.

______________

Snyggaste målen då? ;

Här har jag tänkt att jag ska lägga ut en film, som jag själv arbetar med i detta nu. Om bara jag och Sony Vegas blir kamrater så kommer jag lägga ut en "Top 10 goals" i ett inlägg så småningom.

_______________


Det var det Patrik hade att bjuda på såhär mitt i natten, nu väntar sängen. Det är ju trots allt en dag imorgon också. Men först, lite youtube-godis. klicka här

Start : 00.02
Klar : 00.50 

48 minuter spenderade på Arsenal snack, härligt att höra. 

Kommentera gärna dina synpunkter om listorna, alla har sin egen smak. All kritik är bra kritik.

btw,
kom ihåg att joina Facebook-gruppen "Svenska Arsenal supporters", då kommer det upp när nya inlägg kommer upp här och även ifrån andra Arsenal sidor, mycket nöje.

Hasta la vista!






M E R E I
2011-05-31 @ 00:37:18
URL: http://dajeroma.blogg.se/

- Självklart! Säg till hur du vill att det ska se ut så hjälper jag till! Kram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0