Newcastle utspelade, nu fortsätter vi framåt!

God kväll!

(Återigen så vill inte styckesindelningen fungera nå bra, men det får man leva med)

Kollade för första gången idag statistiken för hur många som är inne och läser min blogg, hade kanske gissat på att en 5-10 personer kollade varje inlägg. Men det visade att den 25/10 hade hela 45 personer läst min blogg, det var väldigt roligt att se :) Men då skulle jag vilja be alla som är inne att läser att dom lägger en kommentar i kommentarspåret. Det behöver inte vara något långt, men en kommentar som "Bra inlägg" eller "Intressant läsning" uppskattas mer än vad många tror. Men nog talat om det, nu ska jag skriva lite om vad som hänt i Arsenal världen dom senaste dagarna.
Newcastle väntade på St. James Park i "Musse Pigg cupen" som Walcott sa efter matchen, men en match är ändå en match. Newcastle valde att spara på spelare som tex Caroll och Gutierrez. Faktiskt hade Newcastle endast två spelare med från start som spelade senaste ligamatchen mot West Ham. Arsenal valde också att göra hela nio förändringar, Ut gick spelare som Fábregas, Chamakh, Squillaci, Clichy, Diaby, Song, Nasri, Arshavin, Fabianski (såg aldrig laguppställningen inför matchen så rätta mig gärna om jag har fel). Men istället kom Walcott, Vela, Bendtner, Gibbs, mfl. in på planen och det märks att den gode Mr. Wenger satsar på ligacupen denna säsong.

Wenger vill vinna något, nu!


Matchen finns det inte så mycket att säga om, vi spelar oerhört bra och Walcott fortsätter att imponera stort på mig. Dansken med, vilken balja av Nicklas vid 3-0. Oerhört snyggt avslut. Även Walcott gör två riktigt fina mål, det ena med fin hjälp från just Nicklas Bendtner. Några matchbetyg blir det inte eftersom jag missade första 20 minuterna samt 10 min i andra halvlek. Men det blir det däremot på lördag eller söndag efter matchen mot West ham.


Sen kollade jag Fotbollskanalen.se idag, såg att dom hade lagt upp ett rykte som rörde Arsenal idag, allt om vem det är kan läsas här. Gibbs skadade sig i matchen mot Newcastle och "blir borta några veckor" enligt Wenger.

 

Sen så finns det inte så mycket mer att ta upp i nuläget, nästa inlägg kommer troligtvis imorgon. Om inte, så kommer det ett inför matchen mot West Ham på lördag. Som jag skrev i början så vill jag ha en kommentar av alla som har läst :)

Hasta la vista amigos!

Chelsea bloggen

Walcott är gyrm!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0