Chamakh är klar !

Hallå hallå !

Idag blir det ett kort inlägg då jag är väldigt trött i skrivandets stund.

Vet att dagens rubrik var ganska lik den på mitt förra inlägg, men detta inlägg med klar istället för "klar". Värvningen av Marouane Chamakh har blivit offentlig på Arsenal.com och är nu alltså 100 procent klar! (notera utropstecknet)
Chamakh spelade 293 matcher för Bordeaux och gjorde 79 mål.

Wenger säger följande om värvningen : "Chamakh is a striker of real quality and has all the attributes suited to come to England and do very well. He is also a fighter, not only a good football player, but a fighter as well. He is very good in the air and also a good team player. He is a great addition to our squad.”

Chamakh själv säger : “I’m very excited about playing at Emirates Stadium in front of the Arsenal supporters. I have heard many great things about the stadium and I cannot wait to be playing there in an Arsenal shirt. I will give my best to this Club, the Club that I used to support. We have many great players at Arsenal and I will be giving everything to help the team win trophies next season.”

Chamakh kommer att ha nummer 29 nästa säsong och låt oss hoppas på lika många mål? Jag tror att han kan lyckas väldigt bra med van Persie, och som han säger att han längtar efter sin första match för klubben så längtar jag efter att se han spela sin första match för klubben.

Welcome to London Chamakh.


Question of the day :
Hur många mål gör Chamakh i ligan nästa säsong?

Ja detta inlägg blev kort och gott :)

Mitt nästa inlägg kommer att handla om mittfältarna samt anfallarnas säsongsbetyg !

Hare gött !


Patrik
2010-05-26 @ 17:17:42

Inga inlägg på en vecka nu, åker till spanien ! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0